Przejdź do treści

Innowacja Rośliny doniczkowe w naszym życiu

Strona główna » Innowacja Rośliny doniczkowe w naszym życiu

Innowacja Rośliny doniczkowe w naszym życiu

W bieżącym roku szkolnym realizujemy innowację Rośliny doniczkowe 
w naszym życiu. 
Chcemy poszerzyć wiedzę Uczniów w zakresie budowy, wymagań i roli roślin doniczkowych;
– rozwinąć zainteresowania hobbystyczne przez sadzenie, przesadzanie i hodowlę roślin;
ukwiecać sale lekcyjne,
 
– doskonalić umiejętność dzielenia się z innymi organizując Dni Wymiany Roślin;
– dajemy Uczniom obszar do rozwoju
zachowań porządanych;
– kształtujemy zachowania służące zdrowiu.
 

Ważnym aspektem tej innowacji są rośliny oczyszczające powietrze – poznanie gatunków takich roślin i ich najważniejszych właściwości.
 
W tym zakresie będziemy się wspierać lekturą następujących pozycji książkowych: 
1.Rośliny oczyszczające powietrze 
Zielone filtry antysmogowe 
Ariane Boixiere-Asseray 
Genevieve Chaudet 
2.Rośliny doniczkowe oczyszczające powietrze w domu-w pracy-w szkole 
Piotr Czuchaj 
3.Szczęśliwe rośliny 
Deborah L.Martin 
Dodatkowym źródłem wiedzy jest film Rośliny oczyszczające powietrze & dr Artur Zagajewski YouTube:

Chętnie czytanym źródłem wiedzy jest opowiadanie /twórczość szkolna/ „Skarb w doniczce”:

Tekst znajduje się również w szkolnej gazetce – Rogatywce z dnia 28 marca 2025.
Jest dostępny również w wersji papierowej.

Swoją wiedzę i praktyczne umiejętności Uczniowie wykażą podczas konkursów organizowanych dla klas I-III i IV-VIII. Informacje będą podawane w odpowiednim czasie. 
Aktualnie przygotowujemy wystawę prac przedstawiających rośliny najbardziej absorbujące szkodliwe substancje /poprawiające jakość powietrza w pomieszczeniach/.

Prace konkursowe uczniów – Konkurs „Rośliny doniczkowe oczyszczające powietrze”:

Prace konkursowe Uczniów klas I- III – ścienna tablica tematyczna na parterze:

Wyniki Konkursu Rośliny doniczkowe oczyszczające powietrze

Klasy I-III
I miejsce – Filip Cudzich, klasa 2a
II miejsce – Antonina Dąbrowska, klasa 2c
III miejsce – Natalia Rosiak, klasa 2c

Wyróżnienia:
– Łucja Słuszniak, klasa Ib
– Róża Słuszniak, klasa Ib
– Amelia Dworek, klasa 2c

Klasy IV-VIII
I miejsce – Jerzy Radzikowski, klasa 4a
II miejsce – Karolina Kowalczyk, klasa 5a

III miejsce:
– Nina Wegner, klasa 5a
– Amelia Pasternak, klasa 5a

Wyróżnienia:
– Filip Śpiewak, klasa 4a
– Aleksander Biedroń, klasa 4a
– Piotr Grzejszczak, klasa 4a

Serdecznie gratulujemy!
Dziękujemy wszystkim 52 Uczniom biorącym udział w konkursie!

Zespół ds. realizacji innowacji Rośliny doniczkowe w życiu człowieka

Podsumowanie Konkursu Rośliny doniczkowe oczyszczające powietrze
i wręczenie nagród.
20.03.2025r. odbyło się uroczyste podsumowanie Konkursu i wręczenie
nagród laureatom i autorom wyróżnionych prac. Każdy uczeń otrzymał
komplet kolorowych cienkopisów, długopis, a laureaci dodatkowo gre
lub zabawkę. Miał miejsce również słodki poczęstunek. Wszystkim
towarzyszył dobry nastrój.

W ramach realizacji programu innowacji Rośliny doniczkowe w naszym
życiu odbyły się ciekawe lekcje matematyki pod tytułem – Figury geometryczne w origami – wykonujemy kwiaty rośliny oczyszczającej powietrze z formaldehydu i ksylenu

 FORMALDEHYD, inaczej aldehyd mrówkowy, to niebezpieczny związek
 chemiczny. Rocznie na świecie produkuje się ok.21 mln ton
 formaldehydu, który wykorzystywany jest w branży budowlanej i do
 produkcji płyt meblowych. Używany jest także w przemyśle
 papierniczym, włókienniczym, garbarskim oraz do produkcji tworzyw
 sztucznych. Źródłem formaldehydu mogą być: meble, ubrania,
 przybory do nauki i inne.
 Zatem wiedza na temat roślin doniczkowych oczyszczających
 powietrze w domu, w szkole, jest bardzo istotna!!!!!!!!!!!!!

 KSYLEN, to organiczny związek chemiczny wykorzystywany w przemyśle
 chemicznym, lakierniczym, drukarskim, petrochemicznym.
 Używany jest do czyszczenia powierzchni i narzędzi, szczególnie
 tam , gdzie wymagane jest rozpuszczanie resztek substancji
 organicznych.

 Podczas lekcji matematyki uczniowie wykonywali kwiaty chryzantemy.
 Warto hodować chryzantemy doniczkowe w pomieszczeniach. Są to
 byliny, więc będą nam oczyszczały powietrze w pomieszczeniach
 przez kilka lat.

 Zdjęcia chryzantem z książki Rośliny doniczkowe oczyszczające  
 powietrze ..w domu..w pracy..w szkole – autor Piotr Czuchaj:

A tak pracowali uczniowie klasy 6d na lekcji matematyki:

Realizacja zadań innowacji wyzwoliła
kreatywność u uczniów w różnych zakresach.
Na uwagę zasługuje praca plastyczna ucznia
klasy 8 wykonana poza konkursem.

Praca nagrodzona nagrodą rzeczową.

Przesadzanie roślin:

Dni Wymiany Roślin

Przejdź do treści